2010-01-20

Ordbajseri

Att leka med ord är nått jag gillar och är en av anledningarna till att Maken och jag är ett par, jag lekar med ordens olika betydelser, och sen har ju Morbror T fått mig att vara noga, i alla fall ibland, men syftningsfel och liknelser är kul. Ta bara det där med att så många gnäller på att de är trötta och att de ska gå och sova, jag skulle också vara trött om jag gick, brukar sova i soffan eller sängen...

Men det ordbajseri som nu hålls i vår riksdag det är inte kul, det är mycket tugg och liten verkstad och det lär inte bli bättre hur längre året går. Att jag inte är nöjd med den regering vi har är ingen hemlighet, men det hör inte hit, på radion sa de just att startskottet för årets valrörelse gått och det kan ju vara en förklaring till det lilla jag orkade lyssna på dagens partiledardebatt, men jag tycker det har varit pajkastning länge nu. Nu är jag rädd att detta leder till att väljarna inte tänker till utan att man väljer den som är bäst på att få en att att skratta och inte på det som är bäst för landet. Det är svårt att efter att ha lyssnat, om än väldigt lite, på dagens debatt veta vad de olika partierna står för, men jag vet i alla fall vad högern tycker om vänstern och tvärt om, men det visste jag ju redan innan...

Inga kommentarer: