2010-01-15

Packdags

Så var det fredag igen, det går undan, även om denna vecka varit lång utifrån mitt perspektiv, då jag är ett skov, men trots det är det otroligt vad fort det går. Idag handlar det om att packa, Trollungen blir hämtad av Farmor och "Faster" A direkt från dagis, hunden hämtas straxt innan av de samma och Farfar, så nu har jag packat åt dem så att de klarar sig tills på söndag.

Själv ska jag bege mig till "Singelmamman" så snart Hunden är hämtad, för att där packa, eller vara ett stöd i packningen, beror på vad mina leder tycker, för imorgon går hennes flyttlass, hon ska flytta så långt som typ 5 min med bil men det måste ju packas oavsett avstånd. Så medan Hunden och Trollungen har det bra hos Farmor och Farfar och med Bonuskusinen, Farbror T och "Faster" A i helgen så ska jag och Maken bedriva flyttfirma, han bär, skruvar och tar i, jag organiserar, fixar fika och mat.

Det kanske låter som om vi ska ha en tråkig helg, men Maken ska ev få gå på hockey och jag får umgås med en kompis jag tycker mycket om och jag är säker på att det blir massor av skratt och tokiga påhitt...

Inga kommentarer: