2010-01-10

"Tomten"

Vaknade före 9 idag, vilket inte är en självklarhet när det är helg och jag har ont i mina leder vilket jag har just nu. Men trots en natt utan mycket sömn var jag klarvaken och tassade upp ur sängen. Hunden kom och mötte mig, det är som jag varit borta i flera dagar och det är en bra start på dagen. Trollungen fick syn på mig och jag fick en morgonkram och det var här nånstans jag började inse att Maken varit i farten. Det fanns små tecken på att han varit vaken ett tag, kaffedoften, tvätthögen som inte längre låg ovikt på en stol, en oäten macka vid dotterns sida och det fanns ingen disk på diskbänken, spisen och diskbänken var avtorkad och efter att jag varit in på Facebook vet jag nu att han även hunnit förse sig med frukost och diskat fläktfiltret. Trollungen burkar säga att hennes pappa är som en assistent, förmodligen efter nån figur i nått Tv-program, jag anser att jag har världens bästa Make och själv liknade han sig med Tomten i den berömda dikten; "Snön ligger vit på taken, endast Tomten är vaken..." Viken tur att jag alltid trott på Tomten och jag älskar Maken, är så glad att han fann mig och att Katten bestämde sig för att honom ska vi ha...

Inga kommentarer: