2010-01-05

Minus 20, då vill inte jag vara ute...

Det är fantastiskt vackert ute, massor av snö, en blå himmel och strålande sol och det går inte att vara ute några längre stunder. Så idag delade jag upp promenaden med Hunden i två delar, Trollungen och jag klädde oss varmt och med pulka i ena handen och hunden i andra begav jag mig ner till Slingerstigen där det bjöds på kaffe, varm choklad mm. Det tog ett tag innan jag tinat upp och då ungarna lekte så bra var vi kvar där i några timma. Vilket passade bra för när vi gick hem igen var det dags för nästa tur med Hunden. På så sätt har Trollungen fått leka av sig en smula, jag träffat en väninna och pratat bort en förmiddag över några koppar kaffe och vi har klarat av rastningen av vovven. Nu tänker inte jag gå ut mer idag, så det är tur att Maken kommer hem tills det är dags för nästa kissrunda...

Inga kommentarer: