2008-07-30

Bad och motorer



Gårdagen handlade om fika, bad och motorer. Vi var och uppvaktade farmor, hon fyllde för några dagar sedan, det blev ljus, servetter, chokladtårta, rosa grädde och maränger i paketen. Men innan vi åkte ut till Bomstad så var vi till Granngården, Maken köpte sig en ny leksak, en gräsklippare...

Väl på Bomstad badade Trollungen och Maken i över en timme, medan vi väntade på att farmor skulle komma hem och att farfar skulle sluta jobba. När vi kom tillbaka till husvagnen hade farfar kommit, men även Makens en kusin med kompis, och de två sista kom på motorcyklar, den röda var finast, men den andra var oxå fin enligt vår morotgalna 4åring... Hon provsatt båda, men tyvärr är detta inget forum för de korten. Det retar mig att jag inte kan sätta ut vilka kort jag vill, men sånt är livet, det är bara att acceptera, badbrudar på motorcyklar kan missbrukas...

Min fot är ond, men inte så illa som jag befarade, knät är värre, det varar, är stelt och värker men det blöder inte längre, så det kommer säkert att läka vad det lider. Räknar kallt med att det tar tid, med tanke på operationssåret som inte heller läker så fort...

Besöket avslutades med ett kvällsdopp, det är underbart att bada när vattnet är en så där 25 grader och man är nästan själv i sjön...

Inga kommentarer: