2008-07-18

Teknika apparater



Visst är det kul med Blogg, e-post, mobilt bredband mm, men det måste ju fungera. Det gör det här, tack vare min kusins lilla vita dosa. Min funkar inte och det beror inte på typ av abonnemang, då vi har handlat från samma företag, nått trasigt fel har gått sönder, så jag får skicka Maken till affären där vi handlade datorn...

Idag har jag stekt pannkaka, det är jag inte bra på, så det brukar vi bara äta hos mormor, idag blev det pannkaka bara för att Trollungen nästan inte druckit nån mjölk sen vi kom. Vi hade med oss en hel kylväska med laktosfri mjölk. Men även om det vara många som inte var hela och fina så slank det ner. Tom min kusin åt, och han gillar inte pannkakor, eller om det pannkaksoset han inte gillar.

Trollungen hade en tuff kväll igår och en tuff start på dagen, hon skulle be Morbror T om ursäkt för att hon varit dum. Då hon somnade utan att göra det så fick hon börja dagen med att säga det svåra ordet "förlåt". Det satt långt inne, men tillslut kom det. Det märktes att hon när hon väl sagt det mådde så mycket bättre. Hon har busat med Morbror T, bla har hon hjälpt honom tömma poolen, den som fanns här och gjorde att jag inte tog med nån. Samma pool som varit trasig sen innan vi kom, som är lagad varje dag, men fortfarande är trasig. Tur att vi kunnat bada i havet.

Annars har dagen mest handlat om att samla ihop allt, Maken har dragit ris, krattat löv mm, med hjälp av Trollungen, han börjar bli klar med det jobb han fick när vi kom. Tanken var att han skulle köra singel, men så blev det inte då Moster "Bettan" med syster nu funderar på att bygga ut... Jag har börjat samla ihop våra saker, enligt Morbror T har jag spritt ut mig, och det ligger en del i vad han säger, men bara en del....

Fredagsmys är inhandlat, men Trollungen slocknade vid 17.30, hoppas hon vaknar snart så att det inte är vid 22 hon tycker att vi ska leka...

Inga kommentarer: