2008-07-22

Hemma igen



Så var vi då hemma igen. Det är alltid lika kul att åka bort, att se nya saker, att uppleva sånt man inte gjort förrut mm, men det bästa är nog ändå att komma hem. Tyvärr så är det en himla massa måsten som ska göras, packas upp, tvättas, städa mm. Så att då vara tvungen att börja med att tillbringa 7 timma på akuten med min armbåge är inte det optimala, men så blev det i alla fall. Nu är jag uppe i 7 olika läkare, men det är bara 4 olika specialiteter, för att ta hand om en armbåge, handkirurgen där jag opererades, ortopeden för att det inte finns nån handkirurgi i Värmland, reumatologen då jag i har psoriasisartrit, och det är grundproblemet och nu även infektion... Det är inte lätt att vara sjuk.



Trollungen och jag är ensamma hemma dagtid, då Maken jobbar må-on denna vecka. Så förutom att besöka läkare och vårdcentral, där köper jag förbanden till min armbåge, har vi försökt att hitta på roliga saker. Om vi lyckats? Ja det tror jag,igår var vi på Gammelvala och såg Mora Träsk, träffade kompisen H och köpte tunnbröd och godis, gjorde en bil mm. Det var en kanondag om man bortser från att vi var mitt i inte mindre än två åskoväder, det smällde och blixtrade i ett, samtidigt och det andra ovädret innehöll dessutom hagel stora som spelkulor, storlek större... Trollungen grät och ville hem, jag kunde bara hålla med, jag ville oxå hem.



Idag har Trollungen lekt med bästa tjejkompisen från dagis, först var vi hem dit i ett par timmar, sen kom hon hem hit ett par timmar. De har lekt med dockor, badat, åkt kana, klättrar, lekt i sanden mm. Kul har de i alla fall haft, så dagen har varit bra...

Inga kommentarer: