2008-07-02

En armbåge som kräver flera läkare

Idag har jag varit till Reumatologen, och ja jag är sjuk, och ja jag kan inte jobba MEN: Det är inte Reumatologens sak att sjukskriva mig, även om jag är sjuk pga min reumatism. Orsaken är att jag är dålig pga att jag pga operationen inte fått äta mina cellgifter. Kan undra vem som ska ta ansvar om inte min behandlande läkare gör det. Jag fick även höra att det är pga patienter som jag som läkarna flyr Karlstad, det var inget personligt, men då jag hade fyra saker jag ville ha hjälp med så blev han oxtokig. Vart jag ska vända mig vet jag inte men jag måste ju ha ett sjukintyg och det from 1 juli. Han satte i alla fall en spruta i armbågen, och konstaterade att jag är inflamerad i leden, han tror att staffolococer kan finnas i leden även om inte den opererande läkaren tror det. Men mina fötter tittade han på och konstaterade att de är svullna men inget han kunde göra nått åt, men han skrev ut kortisontabletter så nu ska jag äta de så länge jag såret inte läkt ihop.

Trollungen räknar ner och nu är "sommarlovet" nära, lika nära som Makens semester, och idag kom sommaren åter. Det har varit sol, varmt och när jag pockade smultron så doftade det ljuvligt av bären och lavendel, så nu är sommaren här. (här skulle en bild från trädgården sitta, men jag måste fixa lite med min nya dator först...)

Inga kommentarer: