2008-07-24

Tre månader



Christinadagen, den har vi firat, jag, Trollungen och Mormor, då vi alla tre heter Christina, så var det läge för tårta, att trollet var på uselt humör och inte ville veta av sin mor, hindrade inte min mor och mig från att fika... Trollungen blev något gladare när vi var in på leksaksaffären, för att hon som vanligt denna dag skulle få välja en leksak, bok eller film. I år blev det en film, en Barbiefilm om nån sjöjungfru, den var visst bra, hon såg hela filmen utan att säga ett ord...

Senare när vi var och badade med kompisen på Ånnaboda då fick jag återuppleva ett gammalt semesterminne, denna gången var det inte systeryster, utan Trollungen som satt på en strand under en handduk... Det var många som log och skrattade när de såg detta, tyvärr fick vi inte detta på bild, det fick vi ju när systeryster satt under sin handduk på en strand för många många år sedan.

Så har jag åter varit på USÖ och fått armbågen bedömd, det slutade med att jag gick därifrån med ett recept på antibiotika som jag ska äta tre gånger om dagen i tre månader, sen hoppas både jag och läkaren att såret är läkt, om inte så måste det opereras och då är det inga garantier att jag blir bra. Så nu ska jag leva utan mina cellgifter och jag som saknat dem i över en månad.

Inga kommentarer: