2008-07-03

Vattkoppor

Så har Trollungen fått dessa kliande blåsor, det har gått på dagis i omgångar men först nu är hon smittad och jag tycker att det är bra att hon fått det, lär ju vara bättre hur tidigare i livet man drabbas. Nu gäller det bara att lindra klådan, hitta på saker att göra och som tur är har mins två av kompisarna haft detta. Dels med tanke på Sommarlovsfesten som vi ska ha i morgon men främst för att hon inte är så påverkad, utan vill leka.

Maken börjar semestern lite i förväg med VAB, men man kan inte ha semester och vårda barn, så han får tillbaka lite semester om Trollungen inte är frisk på måndag, enligt den info jag lyckats få tag på så tar det minst 1 vecka innan hon inte smittar längre och då räknas hon som frisk om hon är sitt vanliga jag.

Så idag när jag ska jaga läkare kommer jag ha ett gnälligt troll hängandes över mig, håll en tumme att jag får mitt sjukintyg, så att det problemet är ur vägen. Ryggen värker, fötterna är två nr större än normalt, armbågen värker, och varet rinner och jag är dödstrött. Det låter som en bra start på vattkoppor, semester, och sommarlov...

Inga kommentarer: