2008-07-05

Dagen efter



Idag är vi lite dagen efter, "sommarfestlov", som Trollungen kallade kalaset igår är över. Disken är nästan klar, man ser diskbänken, och mina leder är onda, jag är trött och frustrerad över att jag inte fixar allt jag vill. Njurstenen som smärtsamt gjorde sig påmind för Maken, gör inte ont, men smärtstillande medel är inget som han mår bra av, han är groggy och har sovit mest hela dagen.

Trots detta har dagen varit rätt så bra. Efter att ha lekt en liten stund med kompisar på gatan så blev det supertråkigt, Ingen att leka med, då det åkt bort. Men det botades med ett besök av Farbror T. Det var en efterlängtad gäst som kom i sin vita bil. Inte blev det sämre av att han var kvar länge, så länge att han både fikade, lekte och åt innan han åkte hemåt.

Trollungen har varit mer än rädd för att bada i pooler denna sommar, men idag badade hon och jag i över en timme, så nu ska nog det problemet vara ett minne blott, hoppas jag. Vi har även varit med om ett riktigt åskoväder, det dundrade och blixtrade i en enda röra, och jag hoppas att jag inte visade allt för mycket vad jag tycker om sånt. Efter oväder var vi till kompisen H, men han var trött efter att ha cyklat över en mil, så vi hämtade bara sparkcykeln och hjälmen.

Efter att Trollungen och jag delat på en pizza, hon äter kanterna och jag mitten, Trollet tycker hon får bästa biten och jag tycker att jag får den, så sover nu Trollungen i soffan. Själv funderar jag på hur jag ska få henne till sängen, men det får vänta ett tag, hon snarkar så sött där hon ligger, och Maken ser ut att sova skönt i sängen...

Inga kommentarer: