2008-07-12

Storfiskare och trollkarl



Blir lika förvånad varje gång, att jag sover så gott i husvagnen, det är så otrolig stor skillnad, men Kilsbergsluften är känd för att söva, i alla fall säger Mams det. Samtidigt så blir jag piggare när jag är i vagnen, även om jag just nu är allt annat än pigg, så är jag piggare än hemma. Vad det beror på harjag inget svar till, men campinglivet är nått som jag trivs med.

Efter att ha fixat tårta med Trollungen och Melodikrysset med Maken så for vi till Morfar, för att fira att han fyllt år. Det blev god mat, bad i Hjälmaren, fiske med rosa håv, tårta och kaffe. Att Morfar är en storfiskare fick vi höra och han lyckades även håva in en liten Löja, så viss sanning ligger det väl i snacket om storfiskare... Att han sen kan trolla fram klubbor gör ju dagen än bättre, i alla fall om man är 4.

Efter en dag vid Hjälmaren är det skönt att åter vara i Ånnaboda, att mumsa lite chips, dricka nått kallt och bara njuta av att inte ha några måsten

Inga kommentarer: