2008-07-27

Flytt

Att jag inte gillar värme är ingen hemlighet, samtidigt är jag en fryslort, men det är lättare att sätta på sig raggsockor och en tröja när man fryser än att ta av sig mer än allt... Så just nu gnäller jag på värmen och försöker hitta på saker som svalkar både mig och barnen.

Trollungen och kompisen H tog sig en tupplur mitt på dagen, de sov så sött i våran säng i husvagnen, annars var det full fart. Vi har fått vår årsplats nu och började flytta mitt i värmen, jag började med poolen. Så när jag fyllde den så var det mycket vatten som inte hamnade där det skulle. Barnen blev blöta och det kom folk från en annan husvagn och ville bli blöta men blötast av alla blev jag. Trollungen blev ledsen för att jag sprutade i ansiktet på henne, då var det ju inte mer än rätt att hon fick spruta på mig. När hon fick var ju kompisarna oxå tvungna att få... Det slutade med att jag var plaskvåt, och kul hade vi.

Husvagnen, golvet och alla saker är på rätt plats om man menar själva platsen som är vår, men de är inte på rätt plats, tältet är inte uppe, sakerna ligger lite huller om buller, men som Maken sa: "det känns som vi äntligen är hemma"

Inga kommentarer: