2008-07-09

Solsken

Så lyser solen igen,det som om den aldrig varit borta. Men blåsten och regnet har lämnat spår,det ligger vita blomblad på framsidan, det är den stora Smultromjaisminen, nu inte lika vacker som för nån dag sedan, som spritt dem, regnen har gjort att det växer, men det behövs mer vatten för att gräsmattan ska återhämta sig helt. Hur som det är så mycket skönare att vakna till solsken, och här strålade trollungen när jag vaknade. Hon står nu bredvid och väntar på att spela dator...

Själv sitter jag med telefonen, ringer vårdcentralen, mitt sår läker ju inte riktigt som det ska, men det har sett bättre ut några dagar nu, men säg den glädje som varar för evigt, idag blöder jag... hoppas det finns nån snäll undersköterska som kan ta hand om mig. Menförst ska jag komma fram så att jag får ställa mig i telefonkön...

Inga kommentarer: