2008-07-29

Oväder och olyckor


Dagen då det åskade, blåste, regnade så att det flöt en flod ner för grusvägen och då både jag och Trollungen behövde plåster.

Det började med att Trollungen rev sig på hälen, så pass att det blödde och trots plåster inte slutade göra ont. När vi var och badade så sved det riktigt ordentligt så hon ville inte bada. Detta var bara starten på dagen.

Sista dagen på denna helgen var en måndag. Kompisen Hs familj fick stå kvar på Ånnaboda till 18.00, så vi hade en lat dag, med våfflor, bad och korvgrillning. När det var dags att diska, packa och åka hem, så såg vi att regnet var på väg så vi satte fart. På vägen till disken trampade jag snett och stukade vänster fot och skar upp höger knä på de vassa stenarna som är på grusvägen. Så nu gör jag inte mycket, knät blöder till och från, foten är svullen och ont gör det så det räcker. Hs föräldrar hjälpte Maken med det de kunde innan de rullade hemåt, tyvärr han vi inte få in allt i bilen innan regnet kom. Det ovädret vi fick uppleva var i klass med det på Gammelvala, haglet var något mindre, det blåste och regnade desto mer. Men jag var inte ens rädd, jag satt i bilen och hade ont och Trollungen lyssnade på musik och var inte alls rädd. Maken var i husvagnen och tältet och var rädd, inte för ovädret utan för att tältet skulle blåsa bort. Nu gick det bra, tältet stod kvar och efter ca 45 min kunde han packa in det som var kvar och vi kunde åka hem till Forshaga. I Forshaga ser det inte ut som om det kommit en enda liten droppe, vi skulle behöva lite regn här oxå...

Inga kommentarer: