2008-07-04

Det räcker nu

Sommarlovsfest, idag är dagen äntligen här, men jag är redan trött. Just nu så pudrar Trollungen sig, golvet och allt annat, potatismjöl hade jag i sängen igår och hon sov hela natten. Men till stjärt och rumpa har vi införskaffat puder, och det har Trollungen kommit på att hon kan "sockra" allt med. Men det är ju i alla fall skönt att det lindrar, för hon kliar inte så mycket efter puder, även om det krävs att jag säger "Det räcker nu", och det många gånger.

Det räcker nu sa jag även när hon klippte till snören till ballongerna jag blås och satt upp. Det räcker nu sa jag även om frukosten som skulle tas ut i lekstugan. Det räcker nu sa jag när jag blåst upp en himla många ballonger... Det räcker nu är mitt nya mantra, eller så är det min fyraåring som får mig att ständig upprepa detta...

Inga kommentarer: