2011-07-20

30 eller 70 det är frågan

Att vissa inte förstår att köra 30 på 30-väg är ju inget nytt, men att kommunens tjänstemän tror att om man sätter upp två tillfälliga 30-skyltar där de stör trafiken så lite som möjligt då saktar nog fartdårarna ner farten då är det fel någonstans. Vi är många här på gatan som pratat med de som kör som biltjuvar, med kommunens tjänstemän, skrivit på FB mm, så detta är ett problem i många grannars ögon.

När jag mfl skrev på FB om problemet så kom det faktiskt ut en tjänsteman och försökte förklara sig. Det är ju bra att de på kommunen reagerar men vad hjälper det oss som bor vid en 30-väg där många kör närmar 70. Måste det till en olycka innan nått permanent händer? Jag vet att tjänstemännen bara kan göra vad politikerna bestämmer, men jag vet också att politikerna lyssnar enormt mycket på vad tjänstemännen säger. Så nu blir det att skicka mail till både tjänstemän och politiker, för jag vill inte uppleva en trafikolycka nära mig.

Inga kommentarer: