2011-07-19

Läsglädje

Trollungen sov sött hos kompisen i natt, men när de somnade är det ingen som riktigt vet, mamman i huset gick och lade sig vid 23. Men det är ju precis så det ska vara när två fnittriga tjejer sover över hos varandra. Här är det ju jag som pussar Trollungen god natt när jag går till sängs och oftast är hon vaken när jag går upp, så när det gäller Trollungen så var det ju ingen större skillnad.

Jag och Maken har varit och plockat jordgubbar och plockat upp potatis idag, och där träffade vi Trollungen med kompis, mamman och lillebror, Trollungen blev livrädd att hon skulle vara tvungen att följa med oss hem, vilket hon slapp. Men jag har nu kommit fram till att jag gillar den som man köper i påse hos grannen till självplocket bättre och snart säljer de "Blå Mandel", och det ser jag fram emot nått enormt.


Dagens höjdare har i alla fall att jag idag kom fram till att om jag ligger i min älskade hängmatta så kan jag läsa en pocket och det funkade, jag läste nästan 90 sidor utan att huvudet gav upp, och det är en seger. Sedan olyckan i december har nacken satt stopp för läsandet, eller jag har läst, men efter 10-20 sidor har jag haft som migrän och det har varit ett stort problem. Mina knep när jag har ont är nämligen att läsa, lyssna på musik och spela data/TV-spel och sedan nackskadan har inget funka, så nu känns det något lättare. Ser redan framför mig hur jag i vinter ligger i hängmattan med dunjacka, i sovsäck, med mössa och vantar.

Inga kommentarer: