2011-07-24

Det är en världslig sak

Jonas Gardell:
"Hur bekämpa främlingsfientlighet? Man tar debatten, man idkar nolltolerans mot hatet - och man röstar ut SD överallt där de tagit sig in.

Sörj nu, men sedan: gå med i ett demokratiskt parti, besök en moské, delta i en prideparad, engagera dig i Amnesty, göm en flykting."

Jag hittar många bra ord, funderingar mm på FB, idag citerar jag Jonas Gardell som jag länge haft som idol, han får en att skratta och så pank, sätter han en knytnäve i magen, inte bokstavligen, men genom att säga nått som får en att tänka till.

Annars förbereds här fikat, men det har fått ett avbrott pga Makens datorinköp igår, han gjorde klart för köparen varför vi behövde en ny dator och när han kom hem pratar inte Trollungens PC-spel samma språk som datorn, så vi ät tillbaka på noll. Jag skulle inte vilja jobba på "Expert" när Trollungen och hennes far kommer in i butiken om en liten stund.

Trollungen vågade inte tro att hennes högsta önskan om en egen minilaptop var på väg att gå i uppfyllelse när hon såg sin pappa sitta med en i knät igår, när min "stora" stod på bordet. Glädjen var enorm en liten liten stund. Sen var det tårar och hur förklarar man för en 7åring att spel och dator inte pratar samma språk, när man inte själv förstår det och är galen på försäljare som inte säljer det man bett att få köpa. Hoppas av hela mitt hjärta att detta världsliga problem snart är ur världen och att vi får trevlig på fikat vid 15.00. Har ni vägen förbi så finns det tårta så det räcker åt många...

Inga kommentarer: