2011-07-01

Solsken

Att det såg ut att bli en regnig och kall dag behöver ju inte betyda att man ska sitta inne och deppa och frysa. När sen solen behagar att visa sig så är det bara grädden på moset denna underbara dag.

Började dagen lite snett, med att Trollungens träningsjacka blivit kvarglömd på fotbollsskolan och att vi missade bussen. Men jag körde henne till Östra Deje och där hade en ledare hittat jackan och hängt in den redan igår så den var torr. Det verkar på Trollungen som om de knappt haft nått regn sista dagen och hon ser fram emot nästa års fotbollsskola redan nu.

Jag for in till stan på paketjakt och passade på att ta en fika med en av Fruarna från Slingerstigen, medan jag väntade på att Goaste tjejen i Filipstad och hennes sessor skulle komma med bussen. Plockade inga jordgubbar på vägen hem, men köpte två liter, det är ju så gott och det slank ner i alla utom Trollungens mage.

Väl hemma blev det lunch, fika, film, bad och kaffe och självklart en massa prat, skratt, och mys. Trollungen har fått två nya idolen, även om den som spelade DC med henne nog ligger lite högre på listan. Så nu ritar Trollungen brev som vi ska skriva adressen på och skicka till sessorna. Själv njuter jag att en dag som började med spöregn slutar med solsken. Idag börjar sommarlovet på riktigt och att jag har vänner som gör livet lättare bara genom att finnas. Men tjatet om att åka till Filipstad, det hade jag ju klarat mig utan...;)

Inga kommentarer: