2011-07-23

Grått och dämbat

"Ingen äger hela sanningen. Låt oss verka för dialog och öppenhet. Låt oss visa på att alla former av fundamentalism är förtryckande." Detta citatet hittade jag på FB och det säger så mycket att jag bara måste sprida det vidare. Det är knepigt hur vissa på FB fortsätter som om inget hänt, medan andra tänker till och verkligen tar ställning efter det som hände i Norge igår. Fast förmodligen har vi som reagerat redan tagit ställning och ger bara uttryck för det vi redan känner är rätt och fel.

Vädret speglar stämningen inom mig, det är grått och lågtryck och vi väntar på att få uppleva ett åskväder, för det har vi bara snuddat vid i år. Hunden vill ut i ett och vi tror att hon förbereder sig inför ett oväder, för det ser mer än grått ut om man tittar åt ena hållet, själv ska jag klä mig varmt och hoppas att när regnet kommer så slår det inte in på altanen, för jag tänker lägga mig i hängmattan och förlora mig i en bok.

Inga kommentarer: