2011-07-18

Semester vecka 2

Regn, regn och åter regn, men nu plötslig tittade solen fram, så nu ska min poolskötare få jobba lite, det ska dammsugas, låter knepigt, men det är vad vi gör i poolen just nu, sen blir det klorchock och därefter hoppas vi att solen kommer med värme så vi kan bada och ha utlovat poolparty.

Vi har inte många planer för vår semester i år, Äventyrsresan är avklarad och biljetter till DN-galan bokade för mig och Maken. Vi har även bokat hotell och besök på Liseberg med Gudmodern, och så det utlovade poolpartyt, när vader och pool är ok.

En massa lek och besök på Mariebersskogen har vi också tänkt hinna med, men det är väderberoende och så ska vi göra det med en annan familj så det gäller att hitta en dag när väder och ledighet stämmer samman.

Idag/natt ska i alla fall ett löfte uppfyllas, Trollungen ska sova över hos en av bästa kompisarna, Trollungen har många bästa kompisar, en bäst bästaste kompis och en rad bra kompisar, inte lätt att hänga med, men i natt ska hon sova hos en av de bästa. Det har packats kläder, kudde, en av de nya delfinerna mm mm, och har hon glömt nått kan hon ju ta cykeln och komma hem och hämta det. Vi skickade med lite mjölk, yoghurt och leverpastej, det sista tyckte kompisen var knepigt för de har leverpastej och hur kan det vara mjölk i leverpastej, det förstod hon inte alls. Det var med blandade känslor jag vinkade av dottern, det är ett stort steg att börja sova borta, men jag är så stolt över att hon vill och fixar det, jag var väl 15 innan jag vågade...

Inga kommentarer: