2011-07-17

Äventyrsresa

Semester med katastrofstart eller vad sägs om att natten till i måndags få åka akut in till CSK och akuten, efter att ha väckt Trollungen och fått in henne och mig i bilen så fick Maken köra i rätt hög fart med sin sjuka hustru till K-stad. Har aldrig fått hjälp så fort, Trollungen somnade på akutbristen kloss intill mig och Maken satt på en stol och slumrade, själv trodde jag stundtals att det var nära slutet, för så ont hade jag i magen. Det blev inläggning fram på morgonen, en massa dropp, lavemang, kontrast röntgen mm, men när jag åkte därifrån i onsdags så var läkarna inte överens det handlar om en krånglig tarm, en galla som inte gör det den ska och det är framtiden som kommer att utvisa vilken doktor som får rätt. Jag mår se så där, men är i alla fall hemma.

Trollungen var orolig, ja det var vi väl allihop, men frågan var om äventyrsresan till Norrköping skulle ske med eller utan mig och jag tror att hon insåg att det inte var nått vi kunde göra nått åt. Jag fick åka med till Norrköping i onsdags och jag lovade att ta det lugnt och det gjorde jag med de mått man har om man utgår från hur det är att vara på Kolmården med Trollungen. Vi har haft ett fantastiskt äventyr med massa djur, karuseller(inte jag då), linbanan 2 el 3 gånger beroende vem av oss man frågar. Vi har ätit gott, provat på en massa saker, utmanat oss själva, jag har har klappat en orm och åkt linbanan inte en gång utan två gånger. Trollungen klättrade på allt, men det är väl kanske ingen utmaning, hon klappade ormen och åkte linbanan 3 gånger. Makens största utmaning var nog att hämta mig på CSK och åka på äventyrsresa med oss. Självklart har vi sett delfinerna två gånger och säluppvisningen en gång, Trollungen hittar alltid nån att åka karusell med, leka med och hon älskade verkligen Kolmården. Det sista hon frågade var om man kunde åka tillbaka, det var efter att hon fått mig att inse att man måste faktiskt handla innan man åker hem. Vi hade redan köpt div delfiner, vattensprutande, såpbubbelsprutande, mjukisdjur och halsband. Men nu hade hon sett ut nått mer, nått man bara kunde köpa där och som hon bara måste ha; en t-tröja och kortbyxor, de sistnämnda såg ut som personalens och tröjan var årets "nyhet" Safari, det är där linbanan går. Trollungen är en förhandlare så det slutade med att hon köpte byxorna och jag tröjan, jag drog nitlotten, tröjan var dyrast.

Inga kommentarer: