2011-07-21

Suga på karamellen


Här lånade jag bilden

Detta är en lättläst bok, med flera vändningar och många funderingar väcktes hos mig, den fick mig att både må bra men även att fälla några tårar och skratta högt, en bok jag kan rekommendera med andra ord.

Sedan i december har jag saknat att kunna läsa, men nu har jag hittat ett sätt som funkar, om jag ligger i hängmattan, där jag mår som bäst, så funkar det om boken inte har för breda sidor. Har kommit på att jag rör på huvudet när jag läser, vilket är typiskt för oss med dyslexi, men i hängmattan och med en liten bok funkar det och det är helt enormt. Det är som att fått en liten liten del av livet tillbaka efter ett långt uppehåll, jag har verkligen njutit av att läsa igen och visst ju att jag saknat det, men inte att saknaden varit så stor. Så nu gläds jag åt detta och ska suga på denna "karamell" länge...

Inga kommentarer: