2011-07-07

Grums

Måste börja ta kort på kaffekopparna jag testar, för idag gick jag bet när jag sökte på googel, så det är bara att inse, inköpet av en kamera kommer närmare och närmare, för den jag har i telefon är allt annat än bra. Koppen jag testade idag var en "Asiatic" från Gustavsberg, en helt okej kopp, men det är fortfarande den första koppen jag testade som ligger i topp.

Idag ska Trollungen och jag ge oss ut på äventyr, jag ska försöka finna rätt hus i Grums. Vi ska besöka "Singelmaman", Bäst Bästaste kompisen och hennes lillebror, men jag har fått inte mindre än två problem. Dels så säger "Hitta.se" att det är närmast att åka via K-stad, vilket även min vän med kopparna snällt upplyste mig om, trots att andra säger att det är närmare via Kil, dels så äter inte Trollungen lunchen och utan mat i magen ingen resa till Grums. Det är ju inga stora problem, men det skapar viss oro och irritation då det är torsdag, och maten lär slinka ner och vi kommer att på ett eller annat sätt hitta rätt, men jag är inte på humör för sånt här på torsdagarna.'

Nu vet jag i alla fall med säkerhet att det är cellgifterna som gör att mina torsdagar är kass, för igår fanns inga sprutor, så jag får ta en ikväll istället, men då jag mår lika illa och har samma dåliga humör som när jag tagit båda medicinerna har jag nu vad jag tycker belägg för vad det är jag mår dåligt av en dag i veckan. Men som jag sagt tidigare, hellre en dålig torsdag i veckan än 7 dåliga dagar/vecka.

Inga kommentarer: