2007-08-11

Beslutångest

Idag har valen varit många.

Det har handlat om vad vi ska göra, trollungen och jag han blåsa bubblor innan Melodikrysset. Krysset är löst och inskickat, tur att det finns internet. Sen han trollungen med att leka en massa, jag har sprutat vatten på henne och systrarna på gatan, hon har spökat för Urban, hoppat i vattenbölar och lek ännu mer.






Sen var frågan om vi skulle åka och bada, men då kunde trollungen bara åka till Bomsat´om farmor och farfar var där. När de inte var där så blev frågan hur gör vi nu. Att vi skulle åka och bada det var helt klart, men vart? Vi åkte norr ut till Visten, en sjö inte långt här ifrån, men vad hände, jo trollet somnade i bilen.


Vad gör vi nu? blev frågan. Badar blev svaret, men om en stund. Jag var bara tvungen att titta lite i skogen först. Vad jag hittade? Jo ungefär 2 liter gula kantareller, och det är ju aldrig fel. Om jag gick långt? Nä det var gjort på 10 min och på en sträcka på ca 50 m. Jag hade säkert funnit mer, men jag hade tofflor, inga strumpor och det var ju bada jag skulle göra. Det hade gått fortare om det inte var så att jag inget hade att lägga dem i, så maken fick gå till bilen ett antal gånger. Inte nog att vi fick några goda mackor med smörstekta kantareller kokta i grädde när vi väl var hemma igen. Trollungen vaknade så vi kunde testa badet, det var kanon, vi badade länge, simmade och hade det skönt, innan vi återvände hemåt


Var valen och frågorna slut? Nä, för jag ska packa, vad ska jag ha med mig, hur ska jag packa det och när ska jag åka? Är bara några av alla och vissa har jag bestämt mig för hur det blir med. Bla har jag tänkt dricka 11-kaffe hos mams och det betyder att jag åker vid 9, jag har börjat fundera på vad jag måste ha med mig, och vad som kan vara bra att ha med, så det är tur att jag har en hel bil att bära ut saker i. Nja bära ut, det får nog maken göra.




Sen var ju frågan när kommer Måns? och kommer han att sjunga Carra carra mia? Han var med i del 2 och i sista delen, men nä han sjöng inte den låten. Trollungen och maken ska åka på jakt i morgon, då blir det en CD med denna helt underbara låt och Måns, trollets första idol, han fick allt en och annan puss på TVn ikväll.


1N1SH




Inga kommentarer: