2007-08-21

Du är inte bäst...



Starten på denna vecka gick så där. Tanken var att jag skulle måla klart de rosa möblerna och det hade jag gjort om det inte varit för locket på färgen, jag blir tokig på allt detta som jag inte fixar längre. Så det var en ganska så deppig mamma som tog emot trollungen och maken när de kom hem från dagis och jobb.

Trollungens kompis H kom förbi och de lekte en stund, de har så kul ihop även om det är mycket tok oxå. De sa hejdå lagom till Bolibompa och då vi skulle äta så blev det framför TVn, vi kunde ju inte missa "Nicke Nyfiken". Trollungen åt inte så mycket, men det kan ju hänga samman med att hon åt 3 port med stuvade makaroner och köttbullar på dagis.

Så kom då det som fick måndagen att bli en bra dag, en dag att minnas, att gömma i hjärtat. "Mamma är bäst" sa trollungen plötsligt, utan nån som helst anledning, det bara kom, och hela världen log mot mig. Att hon sen la till att "du är inte bäst" och tittade på sin far, det var en bagatell, för hon upprepade att hennes mamma är bäst... Tur att hon bara är 3 och inte vet att hon kan komma långt med sånt. Eller är det det hon vet?


4LG

Inga kommentarer: