2007-08-02

"Det blir inte bra"

Idag vaknade jag så där lägligt, precis innan telefon ringde, och det var hon i Gävle som slog en pling för att se om jag bestämt när jag skulle komma och hälsa på. Det hade jag inte, men nu är det bestämt, inte bokat men nästan. Det är bra knepigt det där med tågpriser, vi har räknat ut att det är billigare för oss att maken kör mig till Örebro och att jag sen tar tåget därifrån, och att han sen hämtar mig där några dagar senare. Det är inte klokt, men sant. Nu har vi bestämt att han kör mig till Örebro och att han och trollungen vinkar vid spåret. Men när jag ska åka hem så tar jag tåget till Örebro och sen bussen till Karlstad och så hämtar de mig där. Att jag inte gör så båda resorna beror på att det inte funkar med tåg och busstider, men man får glädjas åt att det funkar åt ett håll.

Idag när jag hämtade trollungen bröt hon ihop, hon hade väntat på sin farbro T hela dagen och så kom han inte. När jag sa att han kommer imorgon tittade hon på mig och sa "Det blir inte bra". Så säger hon så snart det är nått som inte passare henne, det kan handla om vilken mat vi ska äta, om hon ska bada, att vi inte kan hämta mormor vid bussen bara för att trollet vill det mm mm. Det där med att hämta mormor är knepigt, trollungen tror att det bara är att bestämma att nu åker vi och hämtar mormor eller Susanne vid bussen, att det krävs att de är på bussen "det blir inte bra" det.

3L

Inga kommentarer: