2007-08-16

Fikadags

När vi hade ätit frukost och beställt var sin sallad och hämtat dem så for vi mot Ockelbo. Men när vi var i stort sätt framme kom vi på att vi glömt Brynässhopen, så vi vände och for tillbaka och handlade lite. Jag hade ju lovat trollungen en ny tigertröja, då hennes är lite liten. Det är inte säsong för hockey, även om jag i tidningarna sett en massa om att det snart är dags. Hittade en tröja om än i 120, men har man lovat är det bäst man håller det, och jag är säker på att det kan komma en som passar, när de får in dem. Hittade även en tiger, den är jättesöt i matchtröja. När handlandet var klart for vi åter mot Ockelbo.

Varför ska man åka till Ockelbo? Det finns säkert fler orsaker, eller anledningar, men jag rekommenderar Wij Trädgårdar, det är bara så fint. Vi började med att äta våra sallader som smakade kanon där i skuggan under ett träd. Sen började vi med att se Magi i själva Verket av Kjell Engman, bara den utställningen var värd resan till Ockelbo. Vi vandrade sedan vidare bland trädgårdarna, vi fikade och fortsatte att titta, det är bara så mycket att se att man måste se detta flera gånger, så jag har redan bestämt att jag återvänder nästa sommar.

Efter Ockelbo körde vi mot Sandviken och Högbo bruk, där vi började med ett besök på Björk & Berries, där doftade det ljuvligt, och jag kunde inte låta bli att köpa lite badsalt som doftar lavendel och blåbär. Vi gick en sväng och fann ett café, och ja vi fikade lite till. Tyvärr var det tisdag och många hantverkare hade stängt, så jag har anledning att återvända även hit.

När vi sen återvände till Gävle var vi upp till Karins föräldrar, men vi tackade faktiskt nej till fika, vi nöjde oss med en glass. När vi ändå var ute och åkte så for vi förbi där Karins bror med familj har sitt hem, där var det tjejfest, men då vi är tjejer så gick vi in och tittade en snabbis, men det var bara vovven som uppskattade besöket, så vi for "hemåt".

Det är otroligt vad snabbt dessa dagar har gått och hur mycket vi hunnit, men jag erkänner att när jag la mig denna tisdag var jag glad att det var onsdag snart, jag började få hemlängtan.


2N

Inga kommentarer: