2007-08-06

VAB




Man kan ju lätt få för sig att vård av barn handlar om den övre bilden, men nä här är det mer som den högra, i alla fall idag. Men så var det väl så att förkylningen bara kom och vände, och att när hon väl sov bra så där nån gång efter 02.00 inatt så kom krafterna åter. Det är så att jag börjar fundera om det handlar om att hon är allergisk mot nått som finns i luften och bara hon kommer bort från det så vänder det. För om man börjar nysa i bilen och är krasslig som bara den på IKEA, Ånnaboda och på kalas hos kusinerna, och sen snorar och hostar och har slem i bröstet tills vi varit hemma i så där 6 timmar och sen är det bra, ja det får i alla fall mig att fundera. Där med inte sagt att det var Närke som var orsaken, nä det började allt i Värmland, men nu är hon fisk och imorgon blir det dagis.


Efter att ha pratat med syster yster och varit på toa så var jag redan trött på en sjuk dotter. Hon var ju inte sjuk, men min mage mådde inte bra, blev lite mycket gluten igår, men det var gott och jag ångrar inte en smula, och min fot värkte och höger handled var en aning svullen och trollungen ville ha 110% uppmärksamhet och var uttråkad. *SUCK* Tur att det fortfarande är sommarlov för barnen på gatan så att trollet kunde gå ut och leka av sig en smula. Sen passade vi på att utnyttja denna stekheta dag till att uträtta några ärenden, det blev en ny matta till husvagnen, en med "Snövit", det gäller ju att få till det nu när vi ska vintecampa. Vi var till farmors jobb och lånade en skärmaskin, har fått en massa papper som trollungen kan måla på av en granne, men det var ju så fina kort på "baksidan" så då var jag ju bara tvungen att skära ut några och vips hade jag sparat lågt räknat en 700:-. Vi var till samma grannes jobb och fick en massa andra papper, som var vita på båda sidor och som de skulle slänga, så vi tog till oss och så var vi förbi på dagis och frågade om de ville ha och det tog tacksamt emot (Grannen, ja hon jobbar på ett tryckeri...) På vägen hem stannade vi till på Apoteket och som vanligt hade de inte det jag skulle ha, men de är bra här i Forshaga, det fixade och trixade så jag fick med mig de tabletter jag skulle, om än i lite andra förpackningar, och så får jag hämta mer om nån dag då de fått hem det som saknades.


Maken "VAB:ar" idag, och jag tror han tycker att det ska bli skönt att jobba imorgon, det ska ju förvisso vara lika varmt då, men han slipper vårda en frisk dotter och allt ärsom det är tänkt att vara. Vi mår alla mycket bättre när det är som det brukar. Han oroar sig en smula, för min fot och min handled, men de läker nog och jag har ju tid hos en läkare den 16/8 och ska prata med en annan den 28/8, så jag blir nog undersökt och men då är nog båda som de brukar igen. (Hoppas jag) Fast just nu är båda fötterna uppsvällda till dubbelstorlek och tårna når inte ner i golvet när jag går, ryggen håller på att gå av och jag är trött så in i bängen. Håller tummen för att jag få ny medicin den 16:e.


Gick en massa när vi fixade ärendena och så gick jag från dagis. (jo det är klokt mams...)



6KSÖG

Inga kommentarer: