2007-08-16

Borta bra men hemma bäst!

Så var det dags att återvända hem till de jag älskar mest, men jag han med att ta några foton på soffan, ska fundera på om jag ska ta familjen och en släpkärra och åka till Gävle och hämta den. Karin ska inte ha den, det finns inget fel på den och då det är en bäddsoffa i ett tyg jag gillar, så vill jag ha den, tror jag.

Resan gick bra, stannade på IKEA i Örebro för att se om de hade ett överdrag till Karin nya soffa, men de var slut. Jag fick mig lite mat och så träffade jag en kompis jag inte sett på länge och sånt är alltid kul. Men snart var det dags att köra de sista milen till Forshaga.

Åkte raka vägen till dagis för att hämta trollungen, hon kröp in under en soffa och där låg hon till maken kom. Han kom för att jag inte hade nån bilstol till trollet och det var nog bra det för då kom hon fram. Det tog inte lång tid innan hon kom i min famn,men det kändes som en evighet. Gu´vad jag saknat att ha henne nära, att få en kram och höra henne skratta. Presenterna blev mer än godkända, hon älskar tigern, tröjan är stor, men den kommer säkert att passa om inte annat så att sova i, "Foppatofflorna" blev så fina.

När vi kom hem så hade jag fått paket på ICA, det var från Ellos, så vi for och hämta dem, det var två. Men först var vi in på en affär, där maken köpt en groda till mig, den är fin, en pall. Trollungen hade ingen aning om var hon lagt sin solhatt, men när vi kom in i affären så kom hon på att den var i provrummet. Vi gick sedan till biblioteket, där var det problemmed elen, den kom och gick, men vi lånade 4 böcker, 2 om Mamma Mu, en om Nicke Nyfiken och en om Spöket Laban. Sen var det dags för ICA, där var det kolsvart, ingen ström, men den kom snart så vi handlade lite och sen bar det av hemåt och där prövade jag och trollet kläder. Nu har trollungen kläder så att hon klarar vintern, om vi kompleterar med lite vantar, sockar och nån mössa och halsduk. Jag fick en ny jacka, och lite annat småt och gott, så vi var alla nöjda.


7KABOM

Inga kommentarer: