2007-08-01

Skumosof


Maken försöket mäta och katten hjälper till.

Fick sjukintyget idag, tänk att det gick så fort, var min tanke när jag öppnade brevet, men sen rasade allt. Datumet som jag är sjukskriven är 070301-070410, det hela är daterat i måndags och jag fick inte posten under telefontiden idag, så nu blev det att ringa växeln på sjukhuset och övertala tjejen som svarade att koppla mig till ortopeden, jag fick prata med nån som insåg att de gjort fel, så jag ska få ett nytt intyg och jag är sjukskriven till den 26 aug och ska få prata med läkaren den 28. Det är väl en bra ordning att sjukskrivningen går ut så där två dagar innan man får prata med läkaren.

Min make är tokig i tester och kataloger, och idag fick vi IKEA-katalogen och så såg han att man kunde gå in på Karamellkungen och göra ett test, kan rekommendera detta test. Det var kul, speciellt som maken blev brysselkål, han som hatar just den grönsaken. Vad jag blev? Jo en skumofos...

Trollungen har nu varit utan blöja i tredagar på dagis och fixat det rätt så bra, i måndags glömde man säga åt henne innan de gick ut så då kom byxorna hem i en påse, de var lite blöta och idag han hon in på toan men han inte få ner byxorna, men det funkar. Här hemma funkar det kanon och när vi var på affären idag så sa hon till och det är ju ett steg i rätt riktning och hon han med att leta upp en toa som man inte fick låna och så leta upp en plats där hon kunde kissa. *STOLT*

Idag har min rörelse bestått i att jag varit och handlat, två gånger och så en liten sväng ute.

5KSÖ