2007-08-03

Farbro T


Idag var dagen då farbro T, var med mig och hämtade trollungen. Saken var den att vi skulle åka till en leksaksaffär och köpa paket till lillkusinen som blir 1 år i helgen och när det är leksaksaffärsbesök på gång då kommer farbro T. Jo han kommer allt vad än det är, men leksaksaffärer det gillar han lite extra och det gör trollet oxå. Så vi packade in oss i den vita bilen och for iväg. Trolungen hade redan bestämt vad hon skulle köpa till lillkusinen, det tog lite längre tid för mig, men vad gör det när man ät i en leksaksaffär. Det fanns en rolig traktor man kunde köra och en dockvagn för två bebisar och en massa andra roliga saker. Farbro T var lite inne på att handla nått, men trollungen är inte van att vi handlar nått bara så där. Men när hon fick frågan så hon verkligen förstod vad det var han menade, då var saken klar, en rosa ville hon ha, och det fick hon. Nu ska pappan hennes köpa en hjälm som är mer lämplig...




Fredag är en bra dag tycker maken, för det betyder att arbetsveckan är slut. Hela familjen gillar fredagsmys idag var det skruvar åt trollungen och majsstrutar åt maken, själv åt jag italiensk glass som maken köpt åt mig på ICA. Det bästa med att inte vara överkänslig mot vanlig mjölk är att jag kan smaka av de andra. Men det bästa med denna fredag var inte fredagsmyset, inte att Holm hoppade årsbästa eller att det blev svenskt rekord på 400m, eller att trollungen fick en sparkcykel, nä det var att jag tog mig i kragen och fixade fötterna, har bara att bättra på nagellacket kvar, men det får vänta tills imorgon, så att jag har fina naglar när jag ska till storkusinen då hans lillebror fyller år.


1N

Inga kommentarer: