2007-08-20

Torsdag, är det pannkaksdagen?

Tänk vad fort man är inne i vardagen igen. En natt i min egen säng och resan till Gävle är ett minne blott, men ett kärt sådant och ett jag ska bevara i hjärtat.

Var till reumatologen och fick höra att min sjukdom sätter sig ofta i ryggen och åt det kan man inget göra. Kändes och känns ju upplyftande, ont i ryggen är inget man ler åt. Men jag log mot makennär vi efteråt var ut och lunchade ihop, att vi inte gör sånt oftare, det är ju så gott att äta utan att först behöva laga maten. När vi skildes åt så besökte jag en butik och handlade en massa bra att ha saker bla en kristallkrona till lekstugan. Den är en lampa bara till utseendet, och jag tror den kommer att bli bra.

Trollungen hämtades hem och vi fixade plättar, hon hjälper till med att göra smeten och är ilsken över att hennes föräldrar inte tänker låta henne steka pannkakorna denna dagen, precis som förra gången och gången innan dess.


7KSÖBO

Inga kommentarer: