2007-08-10

Snetänning

Fredagar kan vara så där kanonbra, arbetsveckan är slut, några lediga dagar ligger framför oss och det är bara så gôtt att leva. En sån fredag så vi ut att få, trollungen studsade iväg till dagis och maken kom några minuter före 7.30 till jobbet och jag hade en bra dag här hemma.

Talade med syster yster, hon ringde innan jag hade samlat mod att ringa henne. Lillkusinen är sjuk och då vill i alla fall inte jag vara den som ringer och väcker dem om de lyckats somna. Nu slapp jag det då hon han före. Vi talade om allt möjligt men mest om att det är svårt att ha relationer och att män och kvinnor ser så olika på saker och ting att det är ett under att vi fixar att leva tillsammans. Det är svårt att få tiden att räcka till allt och alla man vill hinna med, och har man dessutom barn som inte sover som de borde ja då är det än svårare.

Hon han även med att tipsa om att det var en blomsteraffär som hade billiga hallon, och då det är en kedja så borde det ju vara lika i Karlstad. (kan inte för mitt liv komma på hur namnet stavas) Det var lika i Karlstad, men de hade aldrig hört om hallon som bär frukt på årsskotten, så jag får åka till den affären där de hade hört om det i våras, men ej fått in några då vi hade tänkt köpa dem. Men handla det gjorde vi, hade bestämt mig för att lite av försäkringspengarna skulle gå till en hammock, men den jag ville ha var slutsåld, men jag köpte en "dynbox" och en stormlykta att ha stort blockljus i, den senare ska jag ha utanför tältet när vi är i Ånnaboda.

Trollungen har en förmåga att snetända om hon somnar i bilen, men inte sovit så länge när vi kommer hem, det är inte alltid, men det händer och det hände idag, hon var galen. Mitt i ilskan skulle hon på pottan och då han hon inte få ner byxorna utan det kom på matta och golvet, då blev hon än galnare, för hon ville ju inte kissa där. Sen spydde hon slem, det blir så när hon är förkyld, eller fått i sig vanlig mjölk. Tro nu inte att ilskan försvann, nej den blev än värre och inte blev det bättre när maken torkade upp allt från golvet då exploderade hon. Varför är det så jobbigt att bli inburen i en skön säng? Det var ju där allt började, men efter ett långt tag och att katten smitit ut så lugnade trollet sig och hon och jag gick och la oss i hennes säng, det tog ovanligt lång tid idag, men nu sover hon och hon varken hostar eller snorar, jag är snart helt säker på att det är nått i luften som hon reagerar på och när hon inte får luft som hon ska då blir hon rädd och då visar det sig i ilska. Men vad det än är, det kan ju vara en envis treåring som inte vill, så är det otroligt jobbigt för henne och hennes föräldrar.


2N

2 kommentarer:

Kattis sa...

Man måste tänka på god bloggetik!

Tina sa...

Jag ber om ursäkt om det blev oetisk, syftade ju på det jag skrev dagen innan.