2007-08-16

Tur att jag åkte bil

Det är alltid knepigt att sova borta, och speciellt när jag inte har maken vid min sida. Så jag blev allt förvånad när jag vaknade och det var morgon. Hade inte rört mig ens, av döma av lakan och täcke, och pigg var jag. Vädret var inte det bästa, det regnade en massa men när vi ätit frukost och sen även hunnit med en fika så var det mulet, men uppehåll. Karin ringde och kollade med Brynässhopen men vi var lite sent ute, de har bara öppet mellan 11-14 och klockan var 9 min över två. Vi bestämde att ta det nästa dag.

Så gick vi ut på stan, Karin skulle byta ett par skor, som hon glömde, men som hon gick hem och hämtade. Jag brukar kunna hitta saker när Karin är med, och så även denna gång. Köpte några pins till trollungens "Foppatofflor" när Karin lämnade tillbaka skorna, hon hade fått en i storlek 38 och en 40, och när ingen passade så ville hon ha två 41, de var en present till hennes mor, men det fanns inga, tyvärr. Sen fortsatte vi, tänk vad mycket det finns som man inte vet att man vill ha. Jag hittade en ny vetekudde, som man kan knyta fast på tex ryggen, den är röd och funkar jättebra. I samma butik fann jag en disktrasa med en groda på, så jag köpte den oxå. Hittade även en julklapp till mams, det gäller att börja i tid, tur att affären ligger i Gävle. Men en sak är säker, jag kommer ju tillbaka till Gävle. Vi passade på att äta innan vi tog en runda till åp stan, sen var klockan över 7 så vi vände "hemåt". Tittade på TV och fikade lite...

2N

Inga kommentarer: