2007-08-09



Det är alltid lika mysigt att plocka smultron, och det är inte illa all ha dem så nära att man bara behöver sticka ut näsan och så finns de bara där, mumsigt skulle trollungen säga.

Denna torsdag var grå och tråkig när den startade, men den gick över till att bli en bra kväll med sol och fika på altanen. Dessutom så plockade jag och trollet några smultron som vi mumsade i oss. Farfar och farmor kom och fikade med oss, det var trollungen som ville fixa fika och bjuda hem nån. Hon började med att ringa farbro T, men som vanligt höll jag på att säga, så hade han inte tid för henne. Men då slog hon och maken en pling till farmor och farfar och de kunde och kom, och det blev bra så bra. Jag tro att trollets plan var att alla tre skulle komma och fika så två av tre var inte illa. Trollungen ville inte att de skulle åka hem, men efter att kommit fram till att vi kan ses i helgen, eller kanske redan i morgon så fick de väl åka då.

Maken har varit till Göteborg tur och retur idag, han fick punktering straxt innan jag slog en pling, så det var en smått irriterad man som svarade, även om hansäkert skulle förneka irritationen, han var lite småtrött. Men det vet ju alla kvinnor att småtrött i detta läge är = jätte irriterad

Irriterad blev jag när det gick upp för mig att en för mig nära vän tror att han kan föra mig bakom ljuset genom att bara låta bli att säga sanningen. Han borde känna mig bättre än så, jag har frågat honom, jag vet inte hur många gånger om en viss sak och han har förnekat allt, men idag fick jag veta att mina aningar var riktiga. Tur att maken vet att det är lika bra säga sakerna på en gång, även om det är saker jag inte kommer att gilla. *SUCKAR*

Har varit till affären, och så tog jag en sväng ut till skogen om än kort.

2N

Inga kommentarer: