2007-08-22

Var är bussen?

Var och hämtade trollungen före lunch och vila och sen for vi och hämtade mormor. Det är alltid lika kul att se glädjen i trollungens ögon när hon ser sin mormor. Kan bara hoppas att jag om jag blir mormor blir lika älskad, för att det är äkta kärlek är det ingen tvekan om.

Efter att vi varit och fikat så var det dags för ett besök på Gripen, det var uppföljning av trollets förkylningsastma och intoleransen av laktos. Det hela gick över förväntan och med två plåster på armen så vinkade trollungen hejdå till sin doktor och sin sköterska. Pricktesten som gav de två plåstren visade inget och det är ju skönt. Förmodligen lider hon av både förkylningsastma och krupp och har vi tur växer båda sakerna bort om nått eller ett par år. När det gäller mjölken så kan det gå lite hur som helst, men med tanke på att maken inte fixar mjölk nu så är väl oddsen inte de bästa.

Trollungen får en bok varje gång hon varit hos doktorn och det har gott bra, så även denna gång. Men hon var lovad pälor om hon varit duktig denna gång, så det blev en jakt på pälor med stora hål, men skam den som ger sig så på tredje affären så fann jag det jag sökte. Innan dess hade vi hunnit med att äta korv på Maxi och handlat en massa. Så när väl pälorna var inköpta så tog vi och åkte hem till Forshaga.

Lite lustigt är det, att när vi har besök som ska sova över så går trollungen och lägger sig helt på egen hand. Undrar varför? Kan det hänga samman med att vi pratar mer när vi har besök så att hon hör att vi finns där eller är det trötsamt att ha kärt besök? Inte vet jag, men det är alltid lika kul att ha mams här.

4 LOM

Inga kommentarer: