2007-08-20

Är det söndag idag?



Att man kan bli så dagvill, inte en siffra rätt har jag haft denna helg, eller vecka förresten. Men så är det ju inte varje vecka jag åker till Gävle och inte är det varje fredag som trollungen och maken är lediga, så det har väl sin förklaring, hoppas jag...

Farmor kom idag oxå så vi fick massor gjort även om vi har mycket kvar, allt tar så mycket längre tid än vi tänkt oss. Men trollungen säger att hon får en fin lekstuga och det tycker maken och jag oxå. Farbro T kom och lekte några timmar och det var ett efterlängtat besök, trollungen har verkligen längtat och han fick nog ett träningspass, skulle inte förvåna mig om han har ont i nån muskel han inte visste att han hade. Förutom farmor och Farbro T så har trollungen haft fullt upp med en massa kompisar så det var en sliten unge som somnade tidigt även denna kväll.

Maken tillbringade nästan hela dagen i lekstugan, men först fick vi besök av han som ska fixa våra fönster, inte alla gånger en säljare säger att vi ska ha dyrare fönster än vi kommit överens om och på så sätt sänka kostnaden med 8 000. Men så är han ingen säljare utan en montör som som står utan säljare och hur som helst vi får bättre fönster och det höjer säkert värdet på huset och vi tjänar lite på affären, eller som maken säger, vi slipper betala. Lite tråkig är han, min älskade make, jag gillar tanken på att ha tjänat 8 000 och helt plötsligt ha så mycket att spendera på nått annat. Hur vi får dyrare fönster och slipper betala, eller tjänar 8 000kr på affären? Det handlar om att det finns pengar att söka om man köper en miljöklass bättre fönster, och att säljaren som nu inte finns med i bilden längre sa att pengarna var slut. Montören har kollat upp detta med länsstyrelsen och de har nästan alla pengar kvar...


2KSÖB

Inga kommentarer: