2007-08-07

Katastrofmorgon


Trollungen plockade blommor till mig idag...

Vaknade av att trollungen grät och att maken lät rätt så stressad. Trollet ville inte till dagis, och hon som längtat så efter att få börja på Myggan, och jag tror att det var spänningen att det nu var dags att ta steget från Getingen och småbarnsavdelningen och in på Myggan där några av de stora barnen går, som var orsaken. Det slutade med att jag bar ut en ledsen trollunge till bilen och det gjorde ont i mitt hjärta, menjag vet att det är det enda rätta. Maken kunde senare berätta att trollet vårat inte vill gå in på dagiset och att det tog tid innan han kunde lämna henne, men tillslut fick han en kram och efter att ha lovat att mamma hämtar så vinkade de glatt till varandra.

Efter det var det otänkbart att lägga sig igen så jag tog en filtalrik och satte mig ute och läste morgontidningen och åt frukost. Var sen ner till vårdcentralen och blev tappad på lite blod, provtagning inför läkarbesöket den 16:e. Återvände sen till altanen där jag satt i skuggan hela dagen, tur att vi har två parasollfötter så jag bar behöver flytta parasollet Läste "Svampkungens son" och den var mer än bra och den tog slut allt för fort. Har saknat läsandet när det varit semester, men får som inte ro till att läsa när de jag älskar mest är hemma.
Tvättade lite idag, det var länge sen och jag borde nog ha låtit bli, men jag kände att jag bara ville lätta bördan för maken, så jag tvättade och hängde det ljusa i tvättkorgen, inte mycket, men jag måste ju ha rena kläder att packa när jag åker till Gävle. Sen la jag i en massa mörka kläder, men de fick maken hänga. Var och hämtade hem trollungen, hon berättade att hon varit ledsen när hon kom till dagis men att det var bra nu. Hon visade mig sin krok och vi fixade kortet som skulle vara i ramen där.


Inför morgondagen tror jag inte vi behöver oroa oss, trollungen sa att det var bra på dagis nu. Kvällen blev bra, kan det bli annat med friidrott på TV, en blombukett som trollet plockat och en nästan tom tvättkorg, maken tvättade lite till när han kom hem.
Tvätten krävde att jag gick en del, hämtade trollungen på dagis och så tog jag en sväng efter att jag kört till och från vårdcentralen.
2NG

Inga kommentarer: