2007-07-31

Skogen



Sov länge idag, eller jag somnade om efter att jag klätt trollungen och vinkat till henne och maken när de åkte. Det är konstigt hur fort man kommer in i vardagslunken och hur skönt det är med vardag.

Har idag varit ute och gått i skogen, det är ett måste att få vara i skogen och jag hittade både lite hallon och blåbär, men de sistnämnda fick vara kvar då de växer för långt ner och många hallon fick oxå vara kvar pga brännässlor. Men jag mumsade på många innan jag återvände till bebyggelse. Om nu någon undrar så var jag inte borta länge, och jag var inte långt hemmifrån, men det kändes so om jag verkligen var i skogen inte ett stenkast från gatan där vi bor. Men det var skog och det var härligt och jag kommer snart att återvända dit igen.

Hämtade trollungen idag och det är alltid lika kul att göra det för hon blir så glad och har så mycket att säga när vi går hem. Idag längtade hon efter mormor och hade saknat mig. Senare under kvällen var hon tvungen att ringa sin mormor och det hon hade på hjärtat var att hon saknade mormor. När hon lagt på sa hon att mormor och nån mer kommer snart med bussen, vem den andra är vet jag inte och inte när bussen kommer.

Gick ca 30 min i skogen och var sen och hämtade trollungen, springer hit upp i reklampausarna..

4LÖK

Inga kommentarer: