2007-07-23

Bara en vecka kvar


Så var det måndag igen, och det den sista på "sommarlovet", så nu gäller det att knyta ihop säcken och få allt gjort. Dagen började med att trollungen han på toa innan telefonen ringde, det var måndags samtalet från syster yster. Alltid lika kul att höra av henne och nu bestämde vi att vi ska fika där på onsdag, det är lika bra att boka så att det inte blir nån annan som kommer före. När vi ändå var igång med att boka så passade vi på att boka upp söndagen oxå, torsdagen är redan bokat liksom fredagen, så det är inte mycket kvar nu. *suck*


Trollungen har idag cyklat på sin fina rosa trehjuling, och jag tror att längtan efter en annan cykel inte är lika stor nu, men det lär vi bli varse. Det var fulla gatan av ungar, cyklar och vattenpussar. De större barnen sladdade i två olika pölar och jag stod så jag slapp bli blöt, trodde jag i alla fall. Plötsligt så jag en kille som kom från ett annat håll och så fick han på en sladd och vattnet välde över mig. Hade det varit nån annan som stod där jag stod hade jag skrattat, nu blev jag dyngsur om kläderna och killen blev rädd. Hans pappa sa åt honom att be om ursäkt och den godtog jag självklart, tror inte tanken var att skvätta ner mig, det bara blev så. Trollungen fick inte till några sladda, men hon stannade mitt i pölen och så stampade hon med fötterna och var nöjd med det. Senare gjorde hon en "Emil", hon kollade om stövlarna var vattentäta, det var de, allt vatten var kvar i dem.


Maken har insett att han snart ska börja jobba igen, och jag tror att han både ser fram emot det och bävar. För som han brukar säga; "Det är tur man har jobbet, så man kan åka dit och vila upp sig." Bävar gör han när han tänker på att sjusovaren ska till dagis, för trollungen sover tills långt in på förmiddagen, så när vi äter frukost så har grannarna hunnit med 11-kaffet och håller på att förbereda lunchen.


Regnet stoppade inte oss, vi var ute och trollungen cyklade och jag gick. Vi har även varit i djuraffären och tittat på fiskar, möss och köpt en röd mus åt katten. Vi sprang även in i skoaffären och så gick vi till bilaffären och tittade på min drömbil, trollungen hittade en grön cab som hon tycker jag ska köpa, och den är fin om jag får en röd.


1NG

Inga kommentarer: