2007-07-02

Utflykt i det gröna

Idag har trollungen och jag varit på utflykt, vi i packade ner matsäcken och sittunderlag och så begav vi oss iväg. Efter lite letande hittade vi en kanonplats för att inta vår matsäck, och där slog vi ner våra rumpor. Men det saknades något, eller mer rätt någon, så vi slog en pling hem till maken. Självklart kom han när vi ropade, för att njuta av vår matsäck och vår med stor omsorg utvalda plats på baksidan av vårt hus.


Ja vi satt i skuggan av syrenerna vid huset.

När det gäller listan över vad som ska åstadkommas under makens semester så har han idag målat undersidan av skalmarna till skottkärran, så snart ska de vara på plats. Han och trollungen har dessutom hunnit skrapat bort den gamla färgen på lekstugan. "Man måste göra så här." sa hon med en min som sa allt, hon vet minsann vad man ska göra innan man målar om lekstugan. Dessutom har jag tvättat en maskin tvätt, det kom färg på en tröja när trollungen på nära håll kollade in vad hennes far gjorde, eller om det var så att hon såg till att han verkligen fick dit den där färgen nån gång.

Psoriasisen har fått fäste på vänster armbåge, men den fick sig en omgång med citron idag, så det borde ge med sig. Lederna är inte roliga just nu, fötter och handleder är inte vad de borde vara, men det är en smekning i jämförelse med ryggen, om det inte blir bättre snart så måste jag ringa reumatologen, och nu känns det i alla fall som om det finns hopp, det lär finnas minst 2 läkare där, alltså inga stafettläkare utan läkare som ska stanna, så nu kanske jag får träffa samma läkare flera gånger. Vänster handled har jag idag skickat ett mail om till ortopeden, så vi får väl se om de tänker göra nått åt situationen. Är så himla trött på att välja mellan att vara "full" eller ha ont och då även vakna minst 4 gånger/natt av att handen är bortdomnad.

Så till sist 5SH

Inga kommentarer: