2007-07-03

Teaterpremiär

Kråkradion sänder live... ja livat var det och trollungen satt förts bara och gapade, men efter en stund var hon med och klappade händer och stampade med fötterna. Det var med andra ord värt allt köande och väntande. Jag tar det från början, vi kom med tanken att först lösa biljett och sen titta på djuren och leka i Mariebergsskogen, men så smart kunde man inte vara. Det var ingen som kunde säga när och var man skulle köpa sin biljett. Så trollungen lekte och vi fikade innan jag hittade en tjej som upplyste mig att ca 30 min innan start så skulle biljetterna börja säljas, och det vid entrén så jag trodde att man då skulle få gå in... Men ack jag bedrog mig, först fick vi stå i kö för att köpa biljett och sen stå i kö för att komma in och det på ungefär samma ställe. Ja det blev kaos, men inte pga de två köerna, svenskarna är bra på att stå i kö. Nej problemet var att föräldrar och mor- och farföräldrar och andra vuxna inte hade tänkt på att komma i tid, så vi som var på plats och satt på stolarna så där en 20 min innan det hela skulle ha börjat vi fick vänta på att alla som ville skulle komma in, så när det gått ca 15 min efter att det hela skulle ha börjat så sa de från scenen att vi börjar om 5 min, så efter ytligare 10 var de igång... och ja det var verkligen värt allt köande och väntande. Nä vi var inte på en premiär om man med det menar att det var första föreställningen, men det var premiär för trollungen, hennes förta besök på en teater.



Maken har idag bara varit pappa, och det är inte så bara. Det har som sagts köats och väntats, men vi har även lekt, busat och tittat på en massa saker. För som trollungen konstaterade det finns många kråkor att titta på men det är inte så många av dem som pratar... Ja sen han vi ju med en sväng till Bergvik oxå, mediciner skulle hämtas ut till mig, och några kalla att bjuda Susanne på måste vi ju ha sa maken... Leverpastej skrek trollungen, och det måste vi ju oxå ha, och som vanligt så slutade notan på en massa pengar, men så behöver vi ju äta varje dag har jag hört.

Själv mår jag som vanligt, håller mig flytande, har idag hämtat ut en massa piller, drygt 1400 skulle det kostat om jag inte redan kommit upp i frikort även där, så tills i nov är det gratis på Apoteket, alltid något. Så då måste jag ju ha tjänat 1400, undra vad jag ska göra för dem?!?

Särhammar här kommer din rad: 4SH

1 kommentar:

Kattis sa...

Visst är väl Mamma Mu och Kråkan ljuvliga! (Smid medans järnet är varmt, och kila ner på bibblan och se och ni kan få låna några av böckerna över sommaren.)