2007-07-17

Nostalgitripp



Lika stolt som trollungen var när jag idag tog fram min dockvagn, lika stolt var jag när jag för 35 år sedan var med min far och köpte den. Den bär spår av att vara en välanvänd vagn och jag funderar så smått på att ge mig in i rummet som gud glömde och se om jag kan finna dockan som trollungen har samma namn som.

Dagen har handlat om åska, blixt och dunder och enligt grannarna så slog det ner i backen vid fotbollsplanen ett stenkast här ifrån. Att jag inte gillar detta väder är ingen hemlighet, och nu delar jag detta med Anna, trollugnen är inte rädd, men hennes docka är det. Annars har det mest handlat om lek för trollungen. H som haft vattenkoppar dör upp efter en dryg vecka i sängen, vilken glädje. H kom på cykel, en med två hjul+stödhjul och cykelhjälm, så nu är tjatet igång igen. Maken har klippt syrener och hållit ett öga på alla lekande barn, för förutom H så har det varit en syster och bror här och lekt. Det är härligt med lekande ungar och att sitta vid sidan och lyssna på dem när de inte ser en ger en inblick i hur vi vuxna är mot våra barn.

Själv har jag börjat läsa i en ny bok, kunde inte motstå frestelsen att gå med i ännu en bokklubb, men denna var lite annorlunda, det finns inget köptvång efter att man fått "lockvarorna" och det tilltalade mig, nu fick jag 3 böcker för 65 kr, och jag är fast i den jag började läsa "Filosofiska söndagsklubben"av McCall Smith, Alexander. Jag gillar de böcker jag läst av honom tidigare och denna är lika bra skriven och de filosofiska parallellerna tilltalar mig enormt.


5KSÖG

1 kommentar:

Kattis sa...

Vad olika det kan vara! Jag tyckte att den boken var ganska så seg, och inte alls i klass med böckerna om Damernas detektivbyrå.