2007-07-19

Vattenkoppor?




Vi har väntat och funderat och i alla fall jag trodde vi hade klarat oss, men så fick lillebror till H sin första blåsa för nån dag sedan, och idag har nog trollungen fått sina första, vi får väl vänta och se. Men det lär vara bra att få denna sjukdom när man är liten, det lära vara värre hur äldre man blir, så vi får väl hoppats att trollet vårat får det nu och att det blir lindrigt. Hur som, om nån dag vet vi och sen väntar nån vecka med en sjuk unge, och ni som funderar på om man får Bältros av samma virus, ni har rätt, men det handlar inte om att ni inte haft vattenkoppar som barn eller att ni träffat nån som har vattenkoppor.


Trollungen har idag kommit fram till att blåbär är gott och att hon oxå vill ha en cykelhjälm och med den en cykel med stödhjul. Blåbär finns det massor av i skogen, men om det blir nån cykel det återstår att se. Fast det är hårt för en mammas hjärta att säga att "du får vänta, tills du blir större", för nu har ju alla som är 3 år en och dessutom har de killar som är 2 år på gatan även de cyklar med två hjul+stödhjul, så argumenten som en treårig tjej förstår är slut.


Maken har i natt sovit i trollets rum, ja det gjorde hon oxå, så jag vaknade av att katten jamade och klagade för att han som öppnar dörren inte var på plats, och nä jag gick inte upp i hans ställe. Nu klagar katten över att det bara är 10 grader ute och hon tycker nog att det är husses fel. Vem annars ska hon klaga på när det gäller vädret? Katten har förstått att det är husse man ska klaga hos, det är han som har vekast hjärta och som det är lättast att lura, för han öppnar för det mesta den dörr hon vill ha upp. Det kan handla om dörren i sovrummet, eller i hallen, men lika ofta handlar det om kylskåpsdörren. Katten skulle bara veta att han när vi träffades sa; "Katt? Nää, hund ska det vara."


Mina leder är kass, kaput och det gör att jag är på dåligt humör och har ständigt ont, värst är det i ryggen, men även handleder och fötter gör ont. Ryggen blir något bättre av tabletterna, men de räcker inte, jag mår bättre i ca 4 tim och det måste gå minst 6 innan jag kan ta nästa, jag försöker hålla ut i 8, vill inte bli slav under dem. I natt vaknade jag för utom av katten av att högerhanden var bortdomnad och det 10 gånger, jag blir tokig, eller mer rätt tokigare. Har skickat ett nytt mail till ortopeden, får se om jag får svar på detta, sjukskrivningen går snart ut.


Varit med ute när trollungen cyklat, hon på trehjuling eller på lånad cykel.


2N


Inga kommentarer: