2007-07-09

En trevlig måndag


Regn, regn och åter regn, det är så att man gläds åt att man inte kan göra så mycket. Idag har jag plockat ut en del i husvagnen, fikat lite, men främst njutit av att vara helt själv. Nja katten har ju njutit av mitt sällskap och suttit i mitt knä när jag läst och lyssnat på radion. Trollungen och maken har lyst med sin frånvaro, eller mer rätt de har lyst upp andras måndag och gett mig en behövlig paus. Trollungen har varit på Bomsta´och maken har varit på sitt jobb och lämnat in lönepapper och löst en massa problem. När min högt älskade make och vår trollunge åter var hemma så packade vi in mer i husvagnen, maken har tvättat bord och stolar mm mm. Vi kommer alltid på en massa vi glömt men nu ska vi ju inte till ett U-land utan bara till Örebro och sen vidare till Parken ZOO.

Det är lustigt att man vänjer sig så fort med saker och ting. Måndag brukar betyda ett långt och trevligt samtal från syster yster, men idag har telefonen varit tyst. *suckar* Jo jag har provat att ringa henne men utan svar och det lustiga är att jag bara vetat om att hon brukar ringa mig på just måndagar i några veckor, men nu när jag vet så saknar jag ju detta samtal. Innan jag visste att hon ringde på måndagar så blev jag alltid lika glad när hon än ringde, ja det blir jag ju självklart ännu. Nu är jag är inte så välorganiserad som hon är, men jag brukar slå en pling till henne i slutet av veckan, för så pass koll har jag, så jag vet att syster yster ringer i början av veckan...

Reumatism och detta väder går inget vidare ihop, men å andra sidan så tror jag inget väder är det optimala, fast jag mår bäst när det är sol och så varmt att jag kan vara utan strumpor, men med tröja och 3/4långa byxor.


4L

Inga kommentarer: