2007-07-17

Jakten på en greve



"Anna är sååå sugen på att bada" sa trollungen lagom när vi skulle åka, med andra ord, dockan plus en massa tillbehör skulle packas, och det av mig. Vi hade en diskussion om det fanns en vagn i husvagnen på Bomsta´, jag hade fel, men nu finns det det, farfar tog med en så nu kan Anna komma dit och sova hon oxå. Det är lustigt vad en docka kan, känner och behöver, men som en sann dockmamma så vet jag ju hur det är och försöker tänka på allt även åt Anna.

Det var en härlig dag och trollungen kom på hur hon ska slänga sig i vattnet med badringen, så nu simmar hon åter. Hon var snabbt med på noterna när hennes far kom ner i sjön, han var dyngsur innan vattnet nådde honom till fotknölarna, vi är duktiga på att skvätta både jag och trollet vårat.

Men allt detta var bara starten på en lång dag, för det kom att handla om jakten på "Greven av Boglundsängarna", nja egentligen handlade det om flera blivande grevar och grevinnor, men vi var bar intresserade av en, nämligen farfar. För idag var det äntligen dags för farfar att få åka luftballong, och åka fick han, men inte så långt, men sakta och säkert gled ballongen över Örebor. Vi som jagade åkte i bilar, och när ledaren för följebilarna sa Glanshammar så sa jag på skoj vi hamnar väl i Närkes Kil, första anhalten var Reimes, men dit kom bara vi och en bil till för på vägen upphörde vinden och ballongen gled norr ut, ja mot Närkes Kil. Vi telefon fick vi veta att nästa stopp för alla bilar var Vivalla och det kom även att bli ballongens stopp. Så ute på Boglundsängarna kom farfar ner på marken igen och blev traditionellenligt döpt i dryck som bubblar, det vart även ett glas och det fick han behålla liksom diplomet. Så nu är jag gift med en son till en greve, inte illa för en tjej som jag.


3KSÖ1SHG

Inga kommentarer: