2007-07-08

Vargen kommer


Tänk vad en ficklampa och en massa fantasi kan åstadkomma Trollungen har länge älskat ficklampor och idag gick hon på jakt utrustad med just en sån. Hon letade och letade och det hon letade efter var en varg. Plötsligt stannade hon upp och skrek "där är vargen" och så sprang hon. Vargen jagade henne och hon njöt även om det var otäckt, så där lagom otäckt som det bara kan vara om den stora stygga vargen är den samma som den högt älskade farfadern. När vargen fångat trollungen så bytte de roller, trollungen blev varg och farfar fick ficklampan så att han kunde leta och så här höll de på. När vi senare skulle åka så sa trollungen "Hej då vargen, nu ska den här lilla vargen åka hem till Forshaga 17".

Maken och jag har även vi varit på jakt idag, men vi letade inte efter vargar utan efter stolar, de ska vara sköna att sitta, lätta att bära och gå att fälla ihop. Vi fann inte riktigt vad jag hade hoppats på, men vi köpte två och så lånade vi två, så nu har vi så att alla kan sitta bra när vi ska till Parken ZOO. Jakten på de där optimala stolarna lär fortsätta och tyvärr så löser vi det inte med en ficklampa och fantasi, men vi kan ju drömma om en högvinst så ska vi nog lösa det hela lika enkelt som trollungen hittade sin varg.

Helt klart är att jag ska undvika vanlig pasta, min mage gillar inte sån mat. Mina leder gillar inte vädret och om man somnar vid 3.30 så gillar man inte att trollungen vill ha välling 4.00 även om maken fixade det så vart det inte mycket till sova av. Nu ska jag inte klaga, det två jag älskar mest gick in och la sig i trollungens sovrum efter ett tag så jag fick allt sova lite till, och jag tror att även de fick sova för vi har alla varit på bra humör idag.


3SÖ

Inga kommentarer: