2007-07-01

S som i sommarlov, semester och skitdagbok

Har länge tänkt börja blogga, men inte kommit mig för, jag har ju så otroligt mycke tid att jag inget får gjort. När jag väl gör nått så slutar det oftast med att jag får sota för det i flera dagar, men nu är jag på g...

Trollungen som nu sover sött har sitt första sommarlov, i alla fall enligt henne, är man 3 år och ledig 4 veckor från dagis så har man inte semester, man har sommarlov. Detta firades med en sommarlovsfest i fredags. På frågan vilka som skulle bjudas så svarade hon: "Hannes" och när vi frågade efter fler så sa hon: "Det räcker så" När jag försökte klura ut vad vi skulle bjuda på så blev svaret: "Tårta, med karameller. Det räcker så" Det blev nästan så, förutom Hannes så bjöd hon in en tjejkompis på gatan samma dag och dessa tre åt tårta. Vi något äldre än tre vi åt både bullar och kakor och föredrog tårtan med jordgubbar...

Semester det är vad min make tror att han ska ha i fyra veckor, men han kommer förmodligen dra en lättnads suck när han får ta bilen till jobbet igen. För nu ska vi lägga plattor, måla om lekstugan, hinna med att se Mamma Mu i Mariebergsskogen, träffa Spöket Laban på Alsters herrgård, åka till Parken Zoo med mormor och en kusin, få ett och annat besök, bada, plocka jordgubbar och potatis, leta efter blåbär och hallon mm mm mm När det är vi som ska göra nått betyder det för det mesta att han ska göra och jag titta på...

Skitdagbok, ja det är precis vad låter som, jag har lovat min läkare att föra en sådan över sommaren. Läkaren tror att han efter att ha läst den, och tittat i provsvaren och in i min kropp ska kunna berätta att vad som gör att min mage är som den är. Gluten är i alla fall något som min mage inte gillar, nu är frågan varför... Så här kommer dagens rapport (kodad så ev andra läsare slipper må illa) 5H

Inga kommentarer: